Acties

GRATIS aanmelden (inclusief pas)

Lees meer
Voordelen

De voordelen van gepast

parkeren met Stadsparkeren

op een rijtje...

Lees meer
Hoe werkt het?

Om gebruik te kunnen maken

van Stadsparkeren moet je je

eenmalig...

Lees meer
Tarieven

Om gebruik te maken van 

Stadsparkeren heb je een

profiel nodig...

Lees meer
Aanmelden

Wil jij ook gepast parkeren met Stadsparkeren? Wacht dan niet langer en meld je GRATIS aan!

Lees meer

Veelgestelde vragen

1. Aan- en afmelden

Hoe start ik een parkeeractie?

Een parkeeractie kan op verschillende manier gestart worden:

 

Op straat:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer
  • Bellen naar 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS naar 4111
    Je stuurt een berichtje naar 4111 om je parkeeractie aan te melden: pm(spatie)(zonenummer)(spatie)(kenteken), b.v. PM 20802 AABB11. Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord of bij de parkeerautomaat. Bij het versturen van je kenteken hoef je geen koppelteken of spaties in te voeren, dus bijvoorbeeld: AABB11.
    Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms'jes bedragen € 0,25 per sms.
  • Via de Stadsparkeren App
  • Via de persoonlijke pagina (Direct parkeren / Start parkeren)

 

In de parkeergarage:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer van de inrijterminal
  • Kentekenherkenning

 

 

Hoe stop ik een parkeeractie?

Een parkeeractie kan op verschillende manier gestopt worden:

 

Op straat:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer
  • Bellen naar 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS "q" naar 4111
    (Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms'jes bedragen € 0,25 per sms)
  • Via de Stadsparkeren App
  • Via de persoonlijke pagina (Direct parkeren / Stop parkeren)

 

Het afmelden middels bel en SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer dat gekoppeld is aan het account.

 

In de parkeergarage:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer van de uitrijterminal
  • Kentekenherkenning

 

 

Ik ben vergeten af te melden, wat nu?

Je kunt nog op verschillende manieren afmelden.

 

  • Klik op ‘stop parkeren’ bij je persoonlijke pagina
  • Bel naar: 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS ‘q’ naar 4111
  • Stop de actie via de Stadsparkeren App
  • Contact opnemen telefonische helpdesk 0900-12345 46 (gebruikelijke belkosten) 

Het afmelden middels bel en SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer wat gekoppeld is aan het account.

 

Parkeeracties op straat (niet in de parkeergarages) worden in Arnhem door het systeem gestopt om 23.59.59 u. Dit om parkeerders te behoeden voor oplopende parkeerkosten (parkeeracties die dagen doorlopen).

 

Parkeeracties die gestart zijn nadat de betaald parkeren tijd verstreken is, lopen door naar de volgende dag. Bijvoorbeeld; het is betaald parkeren tot 19.00 uur en er wordt om 20.00 uur een parkeeractie gestart. Deze parkeeractie wordt niet gestopt dezelfde dag maar loopt door naar de volgende dag.

 

Hoe zeg ik Stadsparkeren op?

Stuur een e-mail naar: info@stadsparkeren.nl. Je ontvangt een e-mail met een bevestiging van je opzegging.

Hoe weet de parkeercontroleur dat ik ben aangemeld?

De parkeercontroleur kan je kenteken scannen en daardoor zien of je bent ingecheckt.

Stoppen parkeeractie in een parkeergarage

Als uw parkeeractie niet gestopt is in een parkeergarage dient u contact op te nemen met Stadsparkeren om uw parkeeractie te laten stoppen.

 

Advies is om te allen tijde via uw persoonlijke pagina of uw App de parkeerhistorie te controleren of uw parkeeractie daadwerkelijk gestopt is of een email te sturen naar info@stadsparkeren.nl om dit te controleren.

 

  • Door een email sturen naar info@stadsparkeren.nl . Vermeld u svp bij het onderwerp : STOPPEN PARKEERACTIE.

     Vermeld uw kenteken en het tijdstip dat u de parkeergarage heeft verlaten.

     U ontvangt bericht zodra de parkeeractie is gestopt.

  • Of bellen naar 0900 12345 46 (gebruikelijke belkosten)

 

Indien uw parkeeractie niet is gestopt kunt u een volgende keer niet parkeren in dezelfde parkeergarage via Stadsparkeren. Volgens het systeem staat u dan namelijk nog geparkeerd. Wel kunt u inrijden en een kort parkeerder kaartje nemen. Ons advies is echter om dit NIET te doen en eerste uw lopende Stadsparkeren actie te laten stoppen. Gebeurt dit niet, dan zal uw lopende Stadsparkeren actie bij het uitrijden middels de kort parkeerders kaart stoppen en worden er  "onnodige kosten" in rekening worden gebracht.

 

Indien de slagboom handmatig wordt geopend door de beheerder dient de beheerder uw parkeeractie handmatig te stoppen.

Staat de slagboom bij het uitrijden open dan  kunt u via de infoknop navraag doen bij de beheerder om uw parkeeractie te laten stoppen. Wij kunnen u hierbij natuurlijk ook helpen.

2. Kosten

Zijn er kosten verbonden aan gepast parkeren met Stadsparkeren?

Aanmelden is GRATIS (inclusief pas).


Verder zijn er twee lidmaatschapsvormen:

  • Abonnement: € 2,00 vaste kosten per maand (per kenteken)*
  • Gebruiker: € 0,25 per transactie (geen vaste kosten)*

*Naast het bovenstaande bedrag wordt het geldende parkeertarief in de zone waar je parkeert in rekening gebracht.

 

Zie voor het totale kosten overzicht de tarieven pagina.

Welke abonnementsvorm past het beste bij mijn parkeergedrag?

Als je meer dan 8 maal per maand parkeert met Stadsparkeren, is het vaste tarief van € 2,00 per maand de voordeligste keuze. Als je minder dan 8 keer per maand parkeert, kun je het beste kiezen voor € 0,25 per parkeeractie.

Facturen

Stadsparkeren facturen zijn maand facturen. De kosten die men deze maand maakt worden van uw rekening afgeschreven middels automatische incasso in de daarop volgende maand. Minimaal 5 dagen voordat wij de factuur van uw rekening afschrijven ontvangt u per email een factuur notificatie van het bedrag dat wij af gaan schrijven. Via uw persoonlijke pagina kunt u altijd uw volledige facturen bekijken.

Automatische incasso is mislukt, hoe voldoe ik mijn openstaande factuur?

Mocht het innen van een factuur middels automatische incasso niet lukken dan ontvang je een betalingsherinnering per email en/of SMS.

 

Aan de hand van deze herinnering kun je de betaling handmatig voldoen op rekening nummer 51.87.97.244, IBAN NL57ABNA0518797244 t.n.v. Stichting Parkeergelden Nederland te Diemen o.v.v. het klant en factuur nummer.

Factuur notificatie

Indien er een emailadres aan uw account is gekoppeld ontvangt u een factuur notificatie. Deze factuur notificatie is een beknopte versie van uw factuur. Via uw persoonlijke pagina kunt u altijd uw volledige facturen bekijken.

Waar kan ik mijn factuur inzien?

Dit kan via je persoonlijke pagina, onder facturen. Je kunt je factuur downloaden, opslaan en afdrukken.

Ik heb opgezegd. Waarom zijn er toch kosten berekend?

Dit zijn de kosten van de maand waarin je hebt opgezegd.

Wijzigingen parkeertarieven en tijden Gemeente Arnhem in 2015 ?

Per 1 januari: tot 23.00 uur betaald parkeren in binnenstad

Per 1 januari: van 18.00 - 06.00 uur uurtarief in P-garages Musis, Rozet en Centraal € 0,50

 

Op 1 januari gaat het betaald 'avondparkeren' in de binnenstad in en geldt op straat tot 23.00 uur betaald parkeren. Tegelijkertijd koppelt de gemeente dat aan een verlaagd tarief in de gemeentelijke parkeergarages Musis, Rozet en Centraal, waar parkeren tussen 18.00 en 06.00 uur nog maar 50 cent per uur kost.

 

Volgens wethouder Mobiliteit Alex Mink gaat het bij deze veranderingen om twee kernbegrippen: een betere bereikbaarheid van de stad en gemak voor de bezoeker. "Met deze maatregelen willen we de bezoekers en het winkelend publiek stimuleren om van de parkeergarages gebruik te maken. De bewoners met een vergunning kunnen dan in de binnenstad zelf parkeren", aldus Mink. "Dit ter verbetering van de leefbaarheid van de Arnhemse binnenstad en een betere verdeling van de schaarse (parkeer-)ruimte." 

 

Gastvrije stad

De twee maatregelen hangen nauw met elkaar samen. "Als gastvrije stad wil Arnhem bezoekers de gelegenheid geven goedkoop hun auto in de parkeergarages te zetten", aldus Mink. "Van de andere kant: 's avonds willen de bewoners van de binnenstad graag dichtbij hun huis parkeren. Maar daar is nu vaak geen plek, omdat parkeren 's avonds gratis is, waar uitgaanspubliek dankbaar gebruik van maakt."  

 

Meer ruimte

Om dat te veranderen maakt de gemeente parkeren op straat in de binnenstad betaald tot 23 uur. Mink: "Tegelijkertijd zorgen we dat uitgaanspubliek goedkoop in de parkeergarages Musis, Rozet en Centraal terecht kan. Hiermee hopen we op straat weer ruimte te krijgen voor bewoners. Helaas moet het uitgaanspubliek dan iets gaan betalen voor parkeren, maar in ruil daarvoor staat hun auto wel droog en veilig en hoeven ze niet meer rond te rijden op zoek naar een plek." 

 

In de parkeergarages Broerenstraat (QPark), MediaMarkt en Velperpoort geldt het nieuwe uurtarief niet.

Zijn er kosten verbonden aan het opvragen van mijn wachtwoord?

Voor het opvragen van uw wachtwoord via sms wordt er  € 0.25 per sms in rekening gebracht.

 

Het opvragen van uw wachtwoord via email is gratis.

3. Werking

Hoe werkt parkeren met een pas?

Je houdt je pas kort* voor een speciale lezer bij de parkeerplaats. Bied alleen je parkeerpas aan en niet je hele portemonnee. Andere passen kunnen de werking van de pas namelijk aantasten. Je ziet in het scherm dat je bent aangemeld. Ook staat het kenteken vermeld. Bij vertrek houd je je pas opnieuw tegen de scanner. Je krijgt dan een melding dat de auto is afgemeld.

 

Let op: Staat er op het scherm 'aan- of afmelden via GSM'? Dan is de verbinding met Stadsparkeren waarschijnlijk verbroken. Je kunt je dan aanmelden met je mobiel (door te bellen, door een sms te sturen of via de stadsparkeren App).

 

* De pas hoeft slechts kort aangeboden te worden bij de paslezer. Vervolgens wacht u (zonder dat u uw pas voor de paslezer houdt) tot de melding op het display verschijnt dat u bent aan- of afgemeld.

 

Het is niet de bedoeling dat u de pas aan blijft bieden tot dat de melding verschijnt dat u bent aan- of afgemeld, dan loopt u het risico dat er meteen een nieuwe parkeeractie wordt gestart/gestopt.

 

Let wel: aan uw account kunt u meerdere kentekens koppelen. Aan uw pas maar 1 kenteken. Met het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kunt u parkeren middels de pas, bel, sms, app en kentekenherkenning. Met het 2e gekoppelde kenteken kunt u parkeren middels bel, sms of app parkeren.

Hoe werkt het parkeren in een parkeergarage?

Door kentekenherkenning* kun je gemakkelijk de parkeergarage in- en uitrijden. Als je kenteken vies is (of er zit bijvoorbeeld een deuk in) kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om je kenteken te lezen. Ook kan het zijn dat je kenteken zich op een ongewone plaats bevindt. De slagboom gaat dan niet open. In dat geval kun je je pas voor de e-P-reader houden die bij de ingang van de parkeergarage hangt. Dan gaat de slagboom ook open.

 

* De garages Centraal, Musis en Rozet (voorheen Langstraat) zijn voorzien van kentekenherkenning.

 

Let wel: alleen het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kan gebruik maken van kentekenherkenning (met een eventueel 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

 

Neem uw pas mee!

 

Je kunt met je pas de loopdeur openen na sluitingstijd van de garage om uw auto op te halen. Houd echter wel altijd rekening met de openingstijden van de garage, het kan namelijk zijn dat er niet 24 uur per dag uitgereden kan worden.

 

Let wel! Indien er 2 passen gekoppeld zijn aan 1 account kunt u alleen de toegangsdeur openen met de pas van de hoofdgebruiker.

Hoe werkt het parkeren via een sms?

Je stuurt een berichtje naar 4111 om je parkeeractie aan te melden: pm(spatie)(zonenummer)(spatie)(kenteken). Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord en bij de parkeerautomaat. Bij het versturen van je kenteken hoef je geen streepjes of spaties in te voeren, dus bijvoorbeeld: AABB11. Als je je auto weer af wilt melden stuur je een ‘q’ naar hetzelfde nummer. Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms’jes bedragen € 0,25 per sms.

 

Indien je een kenteken aan wilt melden dat niet aan het account gekoppeld is, kun je het “nieuwe kenteken” invoeren (eenmalige kosten toevoegen 2e kenteken € 1,00). Je kunt dan meteen een parkeeractie starten met dit “nieuwe kenteken”. Dit nieuwe kenteken wordt meteen aan het account toegevoegd. Indien je gebruik maakt van de abonnementsvorm, betaal je vanaf dat moment ook abonnementskosten voor het “nieuwe kenteken”.

 

Het aan en afmelden middels SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer dat gekoppeld is aan het account.

 

 

Hoe zet ik het ontvangen van sms´jes aan of uit?

Je kunt je sms alerts wijzigen via je persoonlijke pagina. De kosten voor een sms bedragen € 0,25 per sms.

 

Log in op je persoonlijke pagina -> kies voor mijn account -> klik onderaan bij alerts op sms -> pas de alerts aan -> kies voor opslaan.

Waarom ontvang ik een herinneringsbericht per SMS?

Bij uw Stadsparkeren account staan standaard sms herinneringsberichten ingesteld. Via uw persoonlijke pagina kunt u zien welke sms herinneringen zijn ingesteld en kunt u per herinnering aangeven of, en wanneer u de verschillende sms herinneringen wenst te ontvangen.

 

Let wel! Deze sms herinneringen ontvangt u ook als u via de app een eind tijd ingesteld heeft.

 

De kosten van een SMS herinnering bedragen: € 0,25 per ontvangen SMS.

Hoe kan ik parkeren met mijn mobiel (bellen)?

Je kunt je aan- of afmelden door te bellen naar: 020-7960994 (lokaal tarief). De computer vraagt dan in welke zone je geparkeerd staat. Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord en bij de parkeerautomaat.

 

Het aan en afmelden kan alleen met het mobiele telefoonnummer zoals gekoppeld aan de gebruiker.

Kan ik ook meerdere kentekens invoeren?

Dat kan.

 

Je betaalt per kenteken € 1,00 registratiekosten.

 

 

Voor straatparkeren kun je maar één kenteken invoeren. Dit wil zeggen dat wanneer je de pas voorhoudt bij een paslezer alleen het aan de pas gekoppelde kenteken wordt aangemeld. Wanneer je op straat parkeert met een 2e, 3e, 4e of 5e kenteken dan kun je dat  kenteken bij straat parkeren aan- of afmelden via GSM, SMS of App.

 

Als je een kenteken toevoegt, ontvang je geen extra pas.

 

Let wel: alleen het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kan gebruik maken van kentekenherkenning (met een 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

 

Maakt u gebruik van het abonnement dan betaald u abonnementskosten per kenteken.

Waar kan ik parkeren in Nederland?

Je kunt in meer dan 140 Nederlandse steden parkeren met de app of je telefoon en in 13 steden met de pas (onder meer in Arnhem, Assen, Beverwijk, Deurne, Eindhoven, Gorinchem, Helmond, Leeuwarden, Valkenburg, Veenendaal, Weert, Zeist en Zevenaar).
Kijk hier voor een overzicht.

Hoe kan ik met een tweede kenteken op straat parkeren?

Op de persoonlijke pagina kun je zien welk kenteken er gekoppeld is aan de pas. Indien je met een ander geregistreerd kenteken op straat wilt parkeren dan kun je dit doen via bel, sms of App parkeren.

Ik heb geen mobiel, is dat een probleem?

Om gebruik te maken van Stadsparkeren is een mobiele telefoon gemakkelijk maar niet noodzakelijk.

 

Als u een mobiel nummer invoert kunt u nl. ook gebruik maken van bel of sms parkeren en kunt SMS herinneringsberichten ontvangen.

 

Bent u niet in het bezit van een mobiel telefoonnummer dan kunt u wel een aanmelding doen. Zodra gevraagd wordt om het mobiele nummer (stap 5 in het aanmeld proces) geeft u het volgende in:

 

- wijzig in het 1e invoerveld landnummer 31 naar "anders"

- voer vervolgens in het 2e invoerveld het volledige vaste nummer in.

 

Als u een vast telefoonnummer ingeeft, denk er dan svp wel aan om de sms herinneringsberichten uit te zetten via de persoonlijke pagina, "Mijn Account" .

 

Kan ik de pas aan mijn sleutelbos hangen?

Nee, want als je een gaatje in je pas boort, is deze onbruikbaar.

Mijn pas is defect, wat nu?

Als een parkeerpas defect is, kun je een nieuwe pas aanvragen via info@stadsparkeren.nl of door te bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Via de persoonlijke pagina kan geen nieuwe pas aangevraagd worden.

Mijn pas is vermist/verloren, wat nu?

Als een pas vermist is of je bent je pas verloren dan kun je je account tijdelijk inactief laten maken zodat er geen oneigenlijk gebruik van gemaakt kan worden. Je kunt hiervoor een email sturen naar info@stadsparkeren.nl of bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Als je pas gevonden wordt, kan het account weer actief gemaakt worden.

 

Als de pas niet gevonden wordt, kun je een nieuwe parkeerpas aanvragen via info@stadsparkeren.nl of bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten).

Parkeeractie op straat starten voor volgende dag?

Het is NIET mogelijk een parkeeractie op straat, tijdens betaald parkeren tijd, in Arnhem te starten voor de volgende dag. De deactivation service zorgt er namelijk voor dat alle lopende parkeeracties op straat om 23.59.59 afgemeld worden. Dit om je, als je vergeet af te melden, te behoeden voor parkeeracties die dagen doorlopen. Je moet dus de volgende dag opnieuw inchecken. Als je voor een volgende dag wilt parkeren, moet je de volgende ochtend opnieuw inchecken met je pas of je mobiele telefoon, of een parkeeractie starten na betaald parkeren tijd. Voor vragen m.b.t. het automatisch deactiveren kun je contact opnemen met info@stadsparkeren.nl.

Ik heb al een parkeer abonnement in een gemeentelijke garage in Arnhem?

Als u al gebruik maakt van een parkeer abonnement in één van de gemeentelijke parkeergarages in Arnhem, dan dient u zelf actie te ondernemen door kentekenherkenning uit te zetten in uw eigen Stadsparkeren account. Dit kunt u regelen via uw persoonlijke pagina of d.m.v. contact op te nemen met Stadsparkeren.

Paslezer geeft melding "aan- en/of afmelden met de mobiele telefoon".

Deze melding wordt gegeven als de paslezer even geen verbinding heeft met het centrale systeem. De paslezers communiceren via GPRS.

 

Op dat moment kunt u met uw mobiele telefoon of smart phone aan- of afmelden via bel, sms of app parkeren.

Kan 1 kenteken aan meerdere accounts gekoppeld worden ?

Dit is mogelijk.

 

1 Kenteken kan aan meerdere accounts gekoppeld worden.

 

Het parkeren middels kentekenherkenning werkt dan echter niet, dit omdat het kenteken op 2 accounts actief is. Het systeem kan dan geen keuze maken aan welk account de parkeeractie moet worden toegeschreven. U dient dan uw pas aan te bieden om het account te bepalen.

Hoe verkrijg ik toegang tot een parkeergarage na sluitingstijd?

De openingstijden van de parkeergarage staan vermeld aan de buitenzijde van de parkeergarage. Als er 24uur per dag uitgereden kan worden, dan kunt u met uw pas toegang tot de garage verkrijgen via de loopdeur. U kunt de loopdeur openen met de pas waaraan het kenteken gekoppeld is waarmee u op dat moment geparkeerd staat.

 

Let wel! Indien er 2 passen gekoppeld zijn aan 1 account kunt u alleen de toegangsdeur openen met de pas van de hoofdgebruiker.

Waar kan ik parkeren in België

In België kunt u parkeren in de aangesloten parkeergarages:

 

Antwerpen

  • Antwerpen Airport

 

Brussel

  • Parking Royal

 

Lier

  • Parkeergarage Dungelhoeff
  • Parkeergarage Grote Markt

 

In België is het niet mogelijk om middels Stadsparkeren parkeeracties te starten op straat. 

Welke parkeergarages en gesloten parkeerfaciliteiten zijn aangesloten bij Stadsparkeren?

  • Onderstaande parkeergarages/gesloten parkeerterreinen zijn aangesloten bij Stadsparkeren

 

Amsterdam

  • Parkeergarage The Bank (Rembrandtplein) 
  • Parkeergarage Hotel Krasnapolsky

 

Arnhem

  • Parkeergarage Centraal
  • Parkeergarage Musis
  • Parkeergarage Rozet

 

Assen

  • Parkeergarage Citadel
  • Parkeergarage De Nieuwe Kolk
  • Parkeergarage Doevenkamp (Stadhuis)
  • Parkeergarage Drents Museum (Torenlaan)     
  • Parkeergarage Mercuriusplein
  • Parkeergarage Neptunusplein
  • Parkeergarage Triade

 

Den Haag

  • Parkeergarage Mauritskade

 

Deurne

  • Parkeergarage Wolfsberg
  • Parkeerterrein Jumbo Stationsstraat

 

Eindhoven

  • Parkeergarage Stadskantoor*
  • Parkeerterrein Albert Heijn Leenderweg
  • Parkeerterreinen Eindhoven Airport

 

Gorinchem

  • Parkeergarage Karzerneplein
  • Parkeergarage Kweeklust

 

Helmond

  • Parkeergarage Boscontondo
  • Parkeergarage City #
  • Parkeergarage Doorneind
  • Parkeergarage Elzas
  • Parkeerterrein Elkerliek Ziekenhuis
  • Parkeerterrein Hotel West-Ende

 

Hoofddorp

  • Parkeergarage Primark

 

Leeuwarden

  • Parkeergarage Hoeksterend
  • Parkeergarage Klanderij
  • Parkeergarage Oldehoven
  • Parkeergarage Oosterstraat
  • Parkeergarage Zaailand
  • Parkeerterrein WTC (B2)

 

Nijmegen

  • Parkeergarage Kelfkensbos
  • Parkeergarage Keizer Karel

 

Noordwijk

  • Parkeerfaciliteit Centrum Parking Noordwijk

  

Oss

  • Parkeergarage Bergoss (m.i.v 1-12)
  • Parkeergarage Oostwal-Oost (m.i.v 1-12)
  • Parkeerterrein Jurgensplein (m.i.v 1-12)

 

 

Roosendaal

  • Parkeergarage Biggelaar #
  • Parkeergarage Liga #
  • Parkeergarage Mill Hill #
  • Parkeergarage Nieuwe Markt #
  • Parkeergarage Roselaar #

 

Rotterdam

  • Parkeergarage Worldhotel Wings #

 

Tilburg

  • Parkeergarage Emmapassage
  • Parkeergarage Koningsplein
  • Parkeergarage Schouwburg
  • Parkeergarage Stappegoor 
  • Parkeergarage Tivoli
  • Parkeergarage Heuvelpoort m.i.v. 3 juli

 

Valkenburg

  • Parkeergarage Aan de Kei

 

Veenendaal

  • Parkeergarage Arie van Hensbergen
  • Parkeergarage Gemeentehuis
  • Parkeergarage Tricotage
  • Parkeerterrein Coornhertpad
  • Parkeerterrein Theater/Duivenweide

 

Venray

  • Parkeergarage De Gouden Leeuw #
  • Parkeerterrein Blekersveld
  • Parkeerterrein Raadhuisplein

 

Voorschoten

  • Parkeergarage Deltaplein m.i.v. 3 juli

 

Weert

  • Parkeergarage Centrum (onder het nieuwe stadhuis)
  • Parkeergarage De Munt
  • Parkeergarage Poort van Limburg
  • Parkeergarage Stationsplein
  • Parkeergarage Ursulinen
  • Parkeergarage Walburgpassage/Kromstraat


Zeist

  • Parkeergarage Steynlaan (vanaf 20-9-2017)
  • Parkeergarage 1e Hogeweg (vanaf 20-9-2017)
  • Parkeergarage Emmeplein (vanaf 20-09-2017)
  • Parkeergarage Gemeentehuis # (vanaf 20-09-2017

 

België

 

 Antwerpen

  • Antwerpen Airport

 

Brussel

  • Parking Royal

 

Lier

  • Parkeergarage Dungelhoeff
  • Parkeergarage Grote Markt

 

 

 

 

 

 

# Geen kentekenherkenning.

* Beperkte toegang; is opengesteld voor medewerkers gemeente Eindhoven.

   (reguliere parkeerders hebben vanaf 16:00u op werkdagen toegang.

 

Kentekenherkenning

 

In- en uitrijden middels kentekenherkenning betekent dat de slagboom automatisch voor u opent als u aan komt rijden. Het kan voorkomen dat uw kenteken niet wordt herkend. In dat geval kunt u uw pas aanbieden bij de in- of uitrijdterminal om de slagboom te openen. De paslezer is voorzien van het blauwe eP logo en bevindt zich op de in- uitrijdterminal. (niet aanbieden bij de scanner met het rode lampje)

 

Alleen het kenteken zoals gekoppeld is aan uw pas kan gebruik maken van kentekenherkenning. (met een eventueel 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

4. Wijzigingen

Ik heb een andere auto gekocht (of gebruik een tijdelijke huurauto), wat nu?

Pas je kenteken aan via je persoonlijke pagina. Klik op ‘voertuigen’ en ‘wijzig kenteken’.

 

Het reeds ingevoerde/bestaande kenteken verschijnt nu in het "VRN" tekst vak, vul in dit ingave veld het nieuwe of tijdelijke kenteken in en klik op opslaan.

 

Let wel ; kies voor wijzigen en niet voor verwijderen. Als u nl eerst uw kenteken verwijdert en dan een kenteken toevoegt kost het € 1,00. Wijzigen is natuurlijk gratis.

 

Na wijziging is het vervangende kenteken meteen gekoppeld aan je gegevens en aan de pas zoals reeds in bezit (je ontvangt dan ook geen vervangende pas).

Ik wil een ander kenteken aan mijn pas koppelen

Als je op straat parkeert, kun je met één kenteken in- en uitchecken. Dat is het aan je pas gekoppelde kenteken. Dit kun je via je persoonlijke pagina aanpassen indien je meerdere kentekens geregistreerd hebt. Via 'mijn account' zie je welk kenteken aan je pas gekoppeld is. Door te klikken op 'wijzig gebruiker details' en in het uitklapvenster bij "actief kenteken" een ander kenteken te selecteren en dit vervolgens op te slaan.

Hoe voeg ik meerdere gebruikers toe aan mijn account?

Ga naar je persoonlijke pagina. Klik op ‘mijn account’, ‘gebruikersoverzicht’ en ‘voeg een gebruiker toe’.

Het toevoegen van een subgebruiker is gratis. De subgebruiker kan gebruik maken van bel, sms of app parkeren.

Het is niet mogelijk aan een account meerdere "Arnhem" passen te koppelen. Wilt u voor een 2e gebruiker of voor een 2e kenteken een pas aanvragen dan kunt u een nieuwe registratie doen via www.arnhemparkeren.nl .

 

 

Mijn mobiele nummer is veranderd. Kan ik dit aanpassen?

Ga naar je persoonlijke pagina en klik op ‘mijn account’,  ‘wijzig gebruikers details’ en ‘wijzig uw mobiele nummer’.

Ik wil een ander wachtwoord. Kan ik dit zelf aanpassen?

Bij je aanmelding krijg je een wachtwoord toegewezen. Dit kun je zelf aanpassen op je persoonlijke pagina. Klik op ‘mijn account’ en ‘wijzig wachtwoord’.

Ik heb mijn account verwijderd, kan ik me nu opnieuw aanmelden?

Dat kan via het aanmeldformulier.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?

Dit kan via je persoonlijke pagina. Klik op 'mijn account', 'wijzig gebruikers details' en 'wijzig e-mailadres'.

 

Controleer ook altijd of het juiste email adres ingevuld is bij "facturen", "email melding bij nieuwe factuur". Wijzig indien nodig het email adres en kies voor opslaan.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Via je persoonlijke pagina kun je je betaalmethode inzien. Aanpassen kan door te klikken op ‘beheer’, ‘betaalmethode’ en ‘betalingswijze veranderen’ .Vervolgens kun je via ‘automatische incasso’ je bankrekeningnummer aanpassen.

Hoe kan ik kentekenherkenning in- uitschakelen?

Ga naar je persoonlijke pagina en klik op 'voertuigen' en 'wijzig kenteken'.

 

Wil je kentekenherkenning 'uitschakelen" verwijder dan het vinkje voor 'automatische kentekenherkenning parkeergarages' en kies voor "opslaan".

 

Wil je kentekenherkenning 'inschakelen' klik dan op het vakje voor 'automatische kentekenherkenning parkeergarages' er komt een vinkje in het vakje te staan en kies voor "opslaan".

Wijzigen gebruikersvorm

U kunt te allen tijde uw gebruikersvorm wijzigen. Dit kunt u zelf regelen via uw persoonlijke pagina. U klikt als volgt:

Gebruikersvorm
Lidmaatschap wijzigen
Vervolgens kiest u een abonnementsvorm en klikt u op opslaan.

Kentekenherkenning systeem herkent kenteken niet

Het kan voorkomen dat uw kenteken niet wordt herkend, dit kan de volgende oorzaken hebben:

Uw kenteken is vies of beschadigd.
Uw kenteken bevindt zich op een ongewone plaats. Bijvoorbeeld bij verschillende modellen van Alfa Romeo.
Uw kenteken is ook op een ander account actief. Het systeem kan dan geen keuze maken aan welk account de parkeeractie moet worden toegeschreven. U dient dan uw pas aan te bieden om het account te bepalen.

Alleen met het kenteken dat gekoppeld zit aan uw pas kunt u parkeren middels kentekenherkenning. 

Bevestiging van uw kentekenplaat (schroeven/bouten/strips)

Foutief kenteken

 

Als het kenteken niet herkend wordt kan de pas aangeboden worden om de slagboom te openen.

Aanvragen 2e /extra "Arnhem" pas

Indien u in het bezit wilt komen van een extra "Arnhem" pas dan kunt u deze aanvragen d.m.v. een nieuwe registratie te doen via www.arnhemparkeren.nl, kies vervolgens voor "Meld je nu aan". Het aanvragen van een extra "Arnhem" pas gaat NIET via uw persoonlijke pagina.

 

Het toevoegen van een 2e kenteken aan een bestaand account betekent NIET dat u een extra pas ontvangt.

Wijzigen kenteken

Pas je kenteken aan via je persoonlijke pagina. Klik op ‘voertuigen’ en ‘wijzig kenteken’.

 

Het reeds ingevoerde/bestaande kenteken verschijnt nu in het "VRN" tekst vak, vul in dit ingave veld het nieuwe of tijdelijke kenteken in en klik op opslaan.

 

Let wel ; kies voor wijzigen en niet voor verwijderen. Als u nl eerst uw kenteken verwijdert en dan een kenteken toevoegt kost het € 1,00. Wijzigen is natuurlijk gratis.

 

Na wijziging is het vervangende kenteken meteen gekoppeld aan je gegevens en aan de pas zoals reeds in bezit (je ontvangt dan ook geen vervangende pas).

5. Algemeen

Ik heb een andere vraag

Je kunt de helpdesk bellen via: 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Of stuur een mailtje naar: info@stadsparkeren.nl.

Aanmelden voor voor gepast parkeren met Stadsparkeren lukt niet

Krijgt u de foutmelding: “De postcode die u ingevoerd heeft, is niet correct” ?

 

De postcode bestaat uit 4 cijfers gevolgd door 2 letters (aan elkaar of gescheiden door een spatie). Bijvoorbeeld: 5700 AA of 5700AA.

 

Leeg het cache geheugen van uw browser (voor uitleg klik hier). Het geheugen van de pagina wordt ververst en het probleem zal zich niet meer voordoen. Blijft het probleem toch bestaan dan kunt u een email sturen aan info@stadsparkeren.nl.

 

Indien het niet lukt om uzelf te registreren kunt u een email sturen aan info@stadsparkeren.nl. Wij zoeken voor u uit wat er aan de hand is en lossen het probleem voor u op.

Ik heb geen computer, kan ik toch een aanmelding doen?

Dat is geen enkel probleem, wij helpen u graag bij het doen van uw aanmelding.

 

U kunt bellen naar 0900-12345 46 (gebruikelijke belkosten) of u kunt via een familielid of kennis een email "laten" sturen naar info@stadsparkeren.nl, zorg ervoor dat uw telefoonnummer vermeld wordt in het bericht, zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Kan ik met een Zevenaar of bv Helmond pas ook in Arnhem parkeren?

Maak je al gebruik van parkeren met een pas van een andere gemeente (bijvoorbeeld Helmond, Veenendaal of Zevenaar)  dan kun je natuurlijk ook in Arnhem gebruik maken van het systeem en de kortingsregels.

Kan ik met een Arnhem pas ook in andere gemeenten parkeren?

Dit is zeker mogelijk, u kunt landelijk gebruik maken van het parkeren.

 

U kunt parkeren middels de parkeer App, bel, sms, kentekenherkenning of met uw pas.

 

In Arnhem, Assen, Beverwijk, Deurne, Eindhoven, Gorinchem, Helmond, Leeuwarden, Valkenburg, Veenendaal, Weert, Zeist en Zevenaar zijn op straat paslezers opgesteld en kunt u op straat met uw pas parkeeracties starten en stoppen. In alle aangesloten gemeenten kunt u gebruik maken van bel, sms of app. parkeren. Klik hier voor de aangesloten gemeenten, de mogelijheden en de wijze van handhaving.

Aanmelden lukt niet, mobiele nummer al in gebruik

Een mobiel nummer kan maar aan 1 account gekoppeld zijn. Is het mobiele nummer al gekoppeld aan een ander account, en er is geen 2e mobiele nummer beschikbaar dan kan er een account met een vast telefoon nummer aangemaakt worden.

 

Geef dan het volgende in:

 

- wijzig in het 1e invoerveld landnummer 31 naar "anders"

- voer vervolgens in het 2e invoerveld het volledige vaste nummer in.

 

Als u een vast telefoonnummer ingeeft, denk er dan svp wel aan om de sms herinneringsberichten uit te zetten via de persoonlijke pagina, "Mijn Account".

 

Lukt het aanmelden niet neem dan contact op met Stadsparkeren via info@stadsparkeren.nl of 0900 12345 46 (€ 1.- p.g.)

Ontvang ik een stadspas na aanmelding?

Na aanmelding wordt de Arnhem pas binnen enkele werkdagen naar u verzonden.

 

Indien u een aanmelding heeft gedaan met de OV kaart, ontvangt u geen pas. De OV kaart is uw parkeerpas.

Inloggen persoonlijke pagina!

Inloggen op een persoonlijke pagina gaat als volgt:

 

Ga naar www.arnhemparkeren.nl, vul rechts boven aan het scherm het wachtwoord en de gebruikersnaam in en kies voor inloggen. Let op de hoofd- en kleine letters, dit moet exact zo overgenomen worden.

 

U kunt maar op 1 persoonlijke pagina tegelijkertijd ingelogd zijn, soms kan het zijn dat de computer gegevens vasthoudt (van de persoonlijke pagina waar eerder op ingelogd is) en moet Internet eerst volledig gesloten en weer opgestart worden.

 

Gratis uitrijdkaartje parkeergarage/terrein

Wil je gebruik maken van een gratis uitrijdkaart bij één van de aangesloten parkeergarages/terreinen dan dien je voordat je gaat parkeren kentekenherkenning uit te schakelen via je persoonlijke pagina.

 

Klik hier hoe je kentekenherkenning kunt uitschakelen.

  

Indien er reeds een parkeeractie is gestart middels kentekenherkenning of pas, kan er geen gebruik meer gemaakt worden van de gratis uitrijdkaart.

Registreren OV kaart

Het is ook mogelijk om uw OV kaart te registreren voor Stadsparkeren.

Indien u een registratie doet met uw OV kaart ontvangt u geen stadspas.

Uw OV kaart is na registratie geactiveerd als stadspas.

6. App parkeren

App Parkeren

STADSPARKEREN APP PARKEREN

 

Parkeer eenvoudig op basis van uw GPS locatie via de Stadsparkeren Parkeer App. Deze App kunt u gratis downloaden op uw iPhone, Android, Windows Phone.

 

1. Parkeer uw auto

De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Wachtwoord vergeten?
Stuur 'pm[spatie]login' naar 4111. (€ 0.25 per ontvangen bericht)

 

De Stadsparkeren App is beschikbaar voor iPhone, Android en Windows.

 

2. Meld u aan

Na het inloggen heeft u diverse mogelijkheden om een parkeeractie aan te melden.

U kunt de zone handmatig invoeren of kiezen uit een van uw favoriete zones. Via de "zone kaart" kunt u ook een parkeeractie starten op basis van uw GPS locatie.

Na het bevestigen van de parkeerzone drukt u op "start", uw parkeeractie is aangemeld zodra de teller begint te lopen.

 

3. Meld u af

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. U komt direct in uw lopende parkeeractie terecht.

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op "stop" te drukken.

Als u op stop heeft gedrukt verplaatst uw parkeeractie naar de geschiedenis en is uw parkeeractie afgemeld.

 

4. Betalen

Aan het eind van de maand rekenen wij de parkeerkosten met u af via automatische incasso.

 

Instellen maximale parkeertijd via de app

Zo werkt het zelf instellen van de door u gewenste maximale parkeertijd.

 

U selecteert uw parkeerzone en start de parkeeractie. De parkeertijd begint te lopen. U heeft nu 2 opties: stoppen of automatische eindtijd instellen. Wanneer u kiest voor eindtijd instellen kunt u zelf de door u gewenste eindtijd bepalen. Vervolgens bevestigt u met OK. U ziet uw resterende parkeertijd. Afhankelijk van uw herinneringsprofiel ontvangt u 10 minuten voor het verstrijken van de parkeertijd een herinnering per e-mail of sms.

 

Kosten herinnerings sms € 0.25

 

Let op!

 

  • Wilt u langer blijven? Geen probleem, dan kunt u zelf de eindtijd wijzigen.
  • Eerder weg? Geen probleem, u kunt de parkeeractie stoppen voordat de door u ingestelde parkeertijd is bereikt.
  • U kunt nooit een eindtijd selecteren die na de maximale parkeerduur ligt.
  • De maximale parkeerduur is via de geldende parkeerverordening door de gemeente ingesteld.
  • Deze functionaliteit is niet in alle parkeerzones beschikbaar.

In welke zones kan ik de maximale parkeertijd instellen?

U kunt in bijna alle Stadsparkeren parkeerzones zelf een maximale parkeertijd instellen.

 

Uitzonderingen hierop zijn parkeerzones:

 

  • Waar al een parkeerduur is ingesteld, van bijvoorbeeld 1, 2 of 4 uur.
  • Waarbij de gemeente heeft aangegeven dat deze functionaliteit niet mag worden ingevoerd.Waar tussentijdse parkeerbeperkingen zijn die het niet mogelijk maken om deze functionaliteit te ondersteunen.
  • Waarbij u direct een dagkaart verkrijgt.U kunt in bijna alle Stadsparkeren Parkeerzones zelf een maximale parkeertijd instellen.
  • Er is geen overzicht van parkeerzones waarbij deze functionaliteit is uit- of ingeschakeld en de optie zal u geboden worden wanneer deze mogelijkheid er wel is.

Push berichten

Naast e-mail en sms-herinneringen kun je nu ook kiezen voor push berichten ter herinnering aan een lopende parkeeractie. Je kunt ook je parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

 

We bieden je de volgende berichten als push:

Herinnering aan een lopende parkeeractie, instelbaar per half uur. Bijvoorbeeld per iedere 2 of 4 uur.Tien minuten voordat de parkeertijd is verstreken een bericht ontvangen?Een waarschuwing wanneer de maximale parkeertijd is bereikt en de parkeeractie automatisch is gestopt!

 

Via de Stadsparkeren app of de persoonlijke pagina kun je alle herinneringen instellen (sms, e-mail en push).

 

Ingestelde push berichten ontvangt u alleen indien u een parkeeractie gestart bent middels de  app.

 

Voor het ontvangen van pushberichten dient men te beschikken over internetverbinding.

De voordelen van gepast parkeren met stadsparkeren.

De voordelen van gepast parkeren met stadsparkeren.

  • GRATIS aanmelden (inclusief pas)
  • Geen kleingeld meer nodig
  • Betalen per minuut, afrekenen per maand
  • Geen boete als je wat later terug bij de auto bent
  • Niet meer in de rij staan
  • Diverse aan- en afmeld mogelijkheden
  • Stadsparkeren in meer dan 140 gemeenten in Nederland

 

Lees alle voordelen >>